6 TIPOV AKO ZVLÁDNUŤ STRES

6 TIPOV AKO ZVLÁDNUŤ STRES

Oct.27.2017

V dnešnej dobe sa stresu dokážeme vyhnúť len ťažko. Tento neželaný spoločník ovplyvňuje náš fyzický aj psychický výkon a býva príčinou vážnych zdravotných ťažkostí. Prinášame vám tipy, ako ho zvládnuť.

1. Znížte prísun kofeínu, nikotínu a alkoholu

Odložte hrnček s kávou, zahaste cigaretu a zažeňte chuť na štamperlík. Kofeín a nikotín zbytočne stimulujú vašu nervovú sústavu. Alkohol v malom množstve tiež pôsobí ako stimulant, vo veľkom zase vyvoláva depresiu. A po jeho požití určite nebudú vaše výkony lepšie... Siahnite radšej po čistej vode, bylinných čajoch a džúsoch.

2. Zvýšte fyzickú aktivitu

V strese sa telo od pradávna chráni pred nebezpečenstvom zvýšením hladiny stresových hormónov, ktoré stimulujú mozog. Fyzická aktivita nám pomôže stresové hormóny zmetabolizovať a vráti pokoj telu aj mysli. Po cvičení doprajte svalom oddych vo forme ľahkej masáže. Na pomoc si môžete zobrať Vaxicum. Vďaka éterickým olejom z levandule, rozmarínu, klinčekovca a gáforu tento krém zregeneruje vaše unavené telo, upokojí svalové napätie a zmierni bolesti svalov.  

3. Doprajte si viac spánku

Častou príčinou stresu je nedostatok spánku. Nanešťastie, stres zároveň ovplyvňuje jeho kvalitu, keďže myšlienky víriace v našej hlave nám bránia zaspať. Ako z tohto začarovaného kruhu von?
Niekoľko hodín pred spaním obmedzte kofeín aj prácu. Uistite sa, že vaša spálňa je oázou pokoja. Prevoňajte ju levanduľou a rozmarínom, ktoré pôsobia blahodarne na vašu myseľ. Nepotrebujete žiadne vonné tyčinky, postačí vám krém Vaxicum. Ten obsahuje esenciálne oleje, ktoré vám poskytnú relax a uvoľnenie. Skôr, ako sa uložíte do postele, doprajte si relaxačnú masáž.

4. Vylejte si srdce

Keď sa podelíte o svoje starosti s niekým nestranným, často zistíte, že vaše problémy nie sú až také vážne, ako sa vám na prvý pohľad zdá. „Vyrozprávajte sa“, vypočujte si nestranný názor a možno sa vám spoločnými silami podarí nájsť riešenie. Už len to, že sa s problémom zdôveríte, zníži mieru vášho napätia a pomôže vám vyrovnať sa so situáciou.

5. Buďte pánmi svojho času

Naučte sa manažovať si svoj deň. Urobte si zoznam vecí, ktoré je potrebné urobiť, napíšte k nim aj termíny, kedy majú byť hotové a odhadnite, koľko vám riešenie jednotlivých bodov zaberie. Následne si zostavte rozvrh, v ktorom si stanovíte poradie, v akom budete úlohy riešiť. Pomôže vám to uistiť sa, že všetko sa dá stihnúť. Stále nestíhate? V tom prípade je načase časť zoznamu delegovať na niekoho iného.

6. Naučte sa povedať „nie“

Veľmi častou príčinou stresu je príliš veľa úloh a príliš málo času. Aj tak máme tendenciu súhlasiť, keď nás niekto požiada o pomoc. Naučte sa povedať „nie“ na ďalšie pracovné projekty či úlohy. Zbavíte sa tak zbytočného stresového faktora a zároveň získate viac sebavedomia. Ak niekoho slušne odmietnete, určite sa kvôli tomu nestanete neobľúbenými, ani neprídete o skvelú pracovnú príležitosť.