VÔŇOU A MASÁŽOU PROTI SVALOVEJ HORÚČKE

VÔŇOU A MASÁŽOU PROTI SVALOVEJ HORÚČKE

Mar.29.2018

Pomaly ďalej zájdeš... Svalovica je signál, že ste to so svojou dávkou športu prehnali. Preto ak začínate s nejakým športom po dlhej zimnej prestávke, zvoľte si ľahšie tempo. Platí pravidlo, že záťaž by ste mali zvyšovať približne o desať percent za týždeň.

Lekári kedysi predpokladali, že príčinou svalovej horúčky je hromadenie kyseliny mliečnej v svaloch. Dnes sa prikláňajú k názoru, že svalovú bolesť spôsobujú mikroskopické trhlinky v svalovom tkanive, ktoré vznikajú počas neprimeraného tréningu. Tieto trhlinky vznikajú najčastejšie pri takých športoch, kde sa svaly intenzívne sťahujú. Je to napríklad posilňovanie, beh po schodoch, beh do kopca či bicyklovanie na dlhé trate.

Pri svalovej horúčke však nehybnosť odďaľuje nástup úplného uzdravenia svalových vlákien. Preto je lepšia aj obyčajná chôdza, rýchla chôdza či bicykel a na záver veľmi opatrný strečing či relaxačná masáž. „Svalová horúčka sa objavuje šesť až osem hodín po fyzickej aktivite. Vrcholí po jednom až dvoch dňoch. Symptómy sa začnú zmierňovať približne o tri dni, no presný priebeh a rozsah sa nedajú určiť, pretože je veľmi premenlivý,“ vysvetľuje americký športový fyziológ Jonathan Mike, CSCS. z University of New Mexico.

Preťaženému a unavenému telu pomáha aj aromaterapia. Určité vône pôsobia na náš vegetatívny systém a uvoľňujú svaly alebo tíšia bolesť. Patrí k nim aj vôňa levandule, gáfor zase svaly príjemne prehreje. Okrem toho boľavým svalom pomôžu bylinkové obklady, krémy, masáže i striedanie horúcej a studenej sprchy. Regeneráciu a hojenie urýchlite plávaním a opatrným preťahovaním svalov.

Naše dodatočné rady:

Nepodceňte dostatočný spánok (8 – 10 hodín)

Pite dostatočné množstvo tekutín

Prijímajte v strave dostatok horčíka a draslíka

Masírujte si postihnuté miesto relaxačným krémom Vaxicum