VOŇAVÁ MEDITÁCIA

VOŇAVÁ MEDITÁCIA

May.25.2018

Máte za sebou uponáhľaný deň a nedokážete zastaviť myšlienky? Vyskúšajte si s nami urobiť voňavú meditáciu, ktorá vás nádherne upokojí a uvoľní stuhnuté telo.

Postup:

1. Pustite si na youtube nejakú príjemnú meditačnú hudbu, stačí zadať heslo relaxing alebo meditation music. Hudba by nemala byť veľmi hlučná, nastavte si ju veľmi jemne, aby vás nerušila, ale iba jemne dolaďovala pocit relaxu v pozadí.

2. Natrite si miesta na tele, kde pulzuje krv upokojujúcimi esenciálnymi olejčekmi zriedenými s nosným olejom (napríklad mandľovým alebo kokosovým bez vône). Ja mám obľúbený relaxačný krém Vaxicum, pretože obsahuje skvele súzniacu kombináciu bylinkových silíc – levanduľu, rozmarín, klinček aj gáfor. Tieto bylinky majú upokojujúci účinok, zmierňujú stres, uvoľňujú stuhnuté svalstvo, zbavia vás bolesti, zlepšia prekrvenie a celkovo navodia pocit relaxu. Týmto krémom si najskôr natriem chodidlá. Doprajem si hrubšiu vrstvu a chvíľu si masírujem chodidlá, pretože na chodidlách sú akupresúrne body všetkých orgánov a tak sa cez ne relaxačný účinok prenesie na celé telo. Potom si natriem zápästia, šiju, spánky, miesta dole pod ušami, kde si zvyčajne striekam aj parfum, dlane a nakoniec trošku krému dám aj pod nos.

3. Nastavte si v mobile nejaké jemné zvonenie na budík o 15 alebo 20 minút, prípadne iný čas podľa toho, ako dlho sa chystáte meditovať.

4. Ľahnite si na podložku alebo posteľ na chrbát do príjemnej polohy, prípadne môžete pri tom aj sedieť na kresle či stoličke s operadlom.

5. Zavrite oči a skúste svoje myšlienky presmerovať na dnešný deň. Myslite na všetko pozitívne, čo sa vám dnes stalo, môžu to byť úplne bežné veci, ktoré zvyčajne prehliadame a pri tom si neuvedomujeme, aké sú nám príjemné. Spali ste pokojne celú noc? Ráno ste sa zobudili plní energie? Stihli ste si zacvičiť alebo ste si dopriali chutné raňajky? Kolega vám v práci povedal dobrý vtip? Cestou na obed svietilo slnko? Podarilo sa vám niečo v práci? Streli ste dobrú priateľku? Určite nájdete aspoň pár vecí, ktoré vám dnes urobili radosť. Skúste prežiť tie pocity radosti znovu, vychutnajte si ich, možne cez deň na to nebol čas.

6. Keď ste dobre naladení, začnite sledovať svoj dych. Nadychujte sa do brucha, vnímajte, ako sa s nádychom bruško dvíha a s výdychom klesá. Predstavujte si, že s každým nádychom do seba vdychujte liečivú a pozitívnu energiu. Vnímajte vôňu byliniek, ktoré už pôsobia cez chodidlá a pulzujúce miesta na všetky vaše orgány. Pri každom výdychu si predstavujte, že z vášho tela odchádzajú choroby, bolesti, stres, napätie, všetko, čo vás trápi. S ďalším nádychom do seba vdychujte liečivú aj pozitívnu energiu a tak dokola. Sústreďte sa na svoj dych a na prácu s energiou. Dýchajte a vnímajte vôňubyliniek, možno to vo vás vyvolá predstavu, že ste na rozkvitnutej lúke alebo v lese. Nechajte sa unášať touto predstavou...

7. Keď vám mobil zazvoní, pomaly pohýbte prstami na nohách aj rukách, postupne sa ponaťahujte a vráťte sa späť do cítenia svojho tela. Ak ležíte, pomaly sa prevaľte na pravý bok a sadnite si do tureckého sedu. Oči majte stále zatvorené, pošúchajte dlane o seba, aby sa uvoľnila vôňa a priložte si ich pred tvár. Zhlboka sa nadychujte vône. Potom spojte dlane ako pri modlitbe pred hrudníkom a ukloňte sa. Na chvíľu zostaňte v tejto polohe s hlavou nižšie ako je srdce. Potom sa pomaly zdvihnite a môžete sa poďakovať sebe aj ostatným stvoreniam slovom „Namasté“. Gesto Namasté (zovreté ruky pred srdcovou čakrou a uklonenie sa)  je symbolom jednoty a spojenia. Pri jeho vykonávaní si uvedomujeme prepojenie nášho vnútra so sebou aj s ostatnými živými tvormi a Bohom. Zdravíme to božské v nás, ktoré nás spája a vďaka čomu sme všetci súčasťou jedného bytia.

8. Otvorte oči a usmejte sa :)